تصاویر: استراحتگاه‌هایی بین زمین و آسمان

هتلی در سوئد گشایش یافته است که اتاق‌های آن در فاصله 4 تا 6 متری از زمین در هوا معلقند و شبیه به مکعب، آشیانه پرندگان و بشقاب پرنده‌های موجودات فضایی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این هتل که رویای بسیاری از کودکان نسل‌های مختلف در تمام دنیا است، در میان شاخ و برگ درختان معلق است.

طراحان و معماران در لاپلند سوئد این هتل نوآورانه و سازگار پذیر زیستی کاملا معلق در هوا را در میان درختان جنگل‌های شمالی طراحی و ساخته‌اند.

هر یک از اتاق‌های این هتل به شکل خاصی است و با اتاق‌های دیگر از نظر ظاهری تفاوت دارد. این پروژه سورئال سازگار پذیر زیستی شامل اتاق‌هایی به شکل مکعب آینه ای، بشقاب پرنده (یوفو) و آشیانه پرندگان است.

ایده ساخت این هتل را زوج بازنشسته «لیندوال» ارائه کردند و با کمک دوستان طراح و معمار خود و با هدف نشان دادن اینکه محیط طبیعی این جنگل ارزشی فراتر از صنایع چوب بری دارد شروع به ساخت این «هتل درختی» کردند.

این زوج در این خصوص توضیح دادند: «ما با کمک گروهی از بهترین طراحان و معماران این ایده را به واقعیت تبدیل کردیم و اکنون در اینجا محیطی داریم که هارمونی مناسبی از طبیعت و ارزش‌های ماست. این بسیار مهم است که بتوانیم این جنگل را دوباره مورد ارزیابی قرار دهیم و به آن تنها به چشم یک منبع مناسب برای قطع درختان و استفاده از چوب آنها نگاه نکنیم. این جنگل شمالی یکی از ریه‌های زمین است. باید از آن مراقبت کنیم.»

این هتل 17 جولای گذشته افتتاح شد و قرار است در تمام طول سال باز بماند. به این ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند از تفاوت‌های فصلی، از خنکی و نور تابستان تا سرما و تاریکی زمستان این منطقه قطبی که در آن دما می‌تواند به 30 درجه زیر صفر نیز برسد لذت ببرند.

براساس گزارش لارپوبلیکا، این هتل درختی مجهز به یک سیستم گرمایشی الکتریکی در کف اتاق‌ها است که انرژی خود را از یک سیستم دوستدار محیط زیست تامین می‌کند.

سوئیت‌های این هتل در فاصله 4 تا 6 متری از سطح زمین قرار دارند و بزرگی آنها به 13 تا 30 متر مربع می‌رسد. تمام این سوئیت‌ها از یک اتاق خواب، یک هال و سرویس‌های بهداشتی زیستی برخوردارند. قیمت هر شب اقامت در این سوئی‌ها 360 یورو است.

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

1 پاسخ برای تصاویر: استراحتگاه‌هایی بین زمین و آسمان

  1. leila :گفت

    چه فکروایده های قشنگی دارن

بیان دیدگاه