رصد دورترین کهکشان جهان +عکس

گروهی از ستاره شناسان بین المللی با کمک اطلاعات جمع آوری شده توسط تلسکوپ فضایی هابل موفق شدند تششعات مربوط به کهکشانی که در فاصله 13.2 میلیارد سال نوری از زمین واقع شده است را رصد کنند.

 
 

به گزارش خبرگزاری مهر، قرار گرفتن کهکشانی در فاصله 13.2 میلیارد سال نوری از زمین به این معنی است که این کهکشان زمانی متولد شده است که تنها 480 میلیون سال از بیگ بنگ و تشکیل جهان گذشته بود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه لیدا در هلند با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط دوربین WFC3 تلسکوپ فضایی هابل موفق شدند تششعات مرتبط با تغییر و تحولات شدیدی که در کهکشانها در دوره زمانی بین 480 تا 650 میلیون سال پس از بیگ بنگ رخ داده است را جمع آوری کنند. در این دوره، رقم تولد ستارگان جدید در جهان 10 برابر افزایش یافته است.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: «ما به رصد کهکشانهای اولیه ای که بین 200 تا 300 میلیون سال پس از آغاز جهان تشکیل شده اند بسیار نزدیک شده ایم. ما در مطالعات پیشین خود موفق شدیم 47 کهکشانی که را در یک دوره کمی نزدیکتر متولد شده بودند رصد کنیم. این کهکشانها زمانی شکل گرفتند که جهان تنها 650 میلیون سال داشت. جهان در این دوره با یک سرعت غیر قابل بیانی تغییر می کرد.»

براساس گزارش Scientific American، به گفته این ستاره شناسان، این نتایج با مدل سلسله مراتبی تشکیل جهان سازگار است. در این مدل، کهکشانها رشد کرده و سپس تحت تاثیر یک نیروی گرانشی ماده تاریک با یکدیگر همجوشی می کنند.

در نجوم، فاصله میان کهکشانها برپایه واحد «انتقال به سرخ» محاسبه می شوند. در مورد این کهکشان ارزش عددی انتقال به سرخ برابر با 10.3 است که نشان می دهد تششعاتی از یک جرم آسمانی واقع در فاصله 13.2 میلیارد سال نوری ساطع شده اند.

در این زمان جهان تنها 4 درصد از سن کنونی خود را داشت. پیش از این سه کهکشان دیگر با ارزش «انتقال به سرخ» حداکثر 8.2 شناسایی شده بودند.

انتقال به سرخ، پدیده ای است که در آن نور گسیل شده از یک جرم به سمت طول موج قرمز که در پایین ترین بسامد نور مرئی قرار دارد منتقل می شود.

این نوشته در جالب, طبیعت ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

3 پاسخ برای رصد دورترین کهکشان جهان +عکس

  1. seied saeid :گفت

    ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااههههههههههههههههههههههههههههه چقدر دور

  2. الی :گفت

    چی چقدر دور؟یکی بخونه خلاصه شو به من بگه من حال ندارم بخونم با تشکر

  3. سياوش :گفت

    ان شاء الله ما هم داريم كم كم ماهواره اميد 2 چيني را براي كشف برخي سنگريزه هاي فضايي در آينده نزديك به فضا پرتاب مي كنيم. ان شاءالله

بیان دیدگاه