نخستين موجود انسان‌ نمای ايرانی در راه فضا +عكس

در پی پرتاب نخستین محموله زیستی ایران شامل موش، کرم خاکی، لاک پشت و نمونه‌های سلولی در بهمن ماه سال گذشته با راکت کاوشگر ۳، کاوشگر ۴ برای پرتاب در آینده نزدیک آماده می‌شود.

هنوز جزئیاتی از محموله انسان‌نمای کاوشگر ۴ اعلام نشده ولی در فیلمی که در مراسم رونمایی کاوشگر و ماهواره‌های جدید ایرانی در روز دوشنبه به نمایش درآمد، میمونی در حال آموزش برای پرتاب با کاوشگر دیده می‌شد.

در مراسم رونمایی از راکت کاوشگر ۴ این کاوشگر شامل محموله علمی – پژوهشی است که به منظور انجام تحقیقات زیستی و ارسال موجود زنده به فضا، به وسیله یک پرتاب کننده به فضای ماورای جو غلیظ انتقال می‌یابد و ضمن ارسال و مخابره نتایج، در بازگشت به زمین، بازیابی شده و نتایج آ‌زمایش‌های علمی و تحقیقاتی از آن استخراج می‌شود.

اهداف اصلی ماموریت کاوشگر ۴، دسترسی به ارتفاع ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلومتر، ارسال موجود زنده انسان نما به فضا، دستیابی به فناوری طراحی، ساخت و پرتاب کپسول زیستی، بازیابی سالم محموله، تله متری و ثبت داده‌های محیطی، زیستی و تصاویر در تمامی مرا حل پرتاب، تعیین بارهای آکوستیکی محفظه عنوان شده است.

با طراحی، ساخت و پرتاب کاوشگر ۴، اهداف اصلی شامل توسعه زیر ساخت‌های دانش فضایی و تحقیقات زیست فضایی در کشور دنبال خواهد شد.

فناوری‌های کلیدی در راکت‌های کاوش شامل کپسول زیستی، آماده‌سازی و آموزش موجود زنده، بازیابی محموله از ارتفاعات بالا، جدایش ملایم موتور و سایر اجزای جدا شونده، خدمات الکترونیکی و مخابراتی کاوشگر، عملیات پرتاب (انتقال و استقرار موجود در کپسول زیستی قبل از پرتاب، کنترل علایم حیاتی در تمام مراحل عملیات، با زیابی موجود پس از پرتاب و انجام مراحل ریکاوری موجود زنده) است.

این نوشته در عجایب ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

بیان دیدگاه